Ako vytvoriť úspešnú firmu?

Môžeme urobiť, či vymyslieť čokoľvek skvelé, ale nebude to mať zmysel, ak nebudeme napredovať. Čo teda stojí za úspechom?

Príbehy úspešných nezačínajú peniazmi, ale nápadom. Za ich úspechom je tvrdá práca, veľa trpezlivosti, systematickosti a hlavne odvahy. Hovorí sa a píše v mnohých článkoch a knihách, že vybudovať a viesť firmu je umenie, v ktorom sa potrebujeme správne rozhodovať už od začiatku pri jej zakladaní. Môžeme urobiť, či vymyslieť čokoľvek skvelé, ale nebude to mať zmysel, ak nebudeme napredovať. Čo teda stojí za úspechom?

Ako začať a vybudovať úspešnú firmu zhrnuli do 10 pravidiel na základe svojich skúseností Seth Goldman a Barry Nalebuff, autori knihy Mission In a Bottle, ktorí sú tiež zakladatelia Honest Tea:

1. Zostaviť niečo, v čo veríte, pretože to je prvý krok k vybudovaniu veľkej značky.

Veriť v daný cieľ vás celý čas posúva dopredu.

2. Neusilovať sa o zlepšenie o 10%, nech je to radikálne lepšie a niečo iné.

Rozhodnutie vytvoriť niečo lepšie a odlišné znamená veľa úsilia a siahnuť hlboko do svojich možností.

3. Pripraviť sa, že budete kopírovaný, nezačínajte, ak nedokážete prekonať imitáciu.

Ak je vaša myšlienka nadčasová, môžete počítať s tým, že bude kopírovaná. Vašim kľúčom bude však systém neustálych inovácií.

4. Vybudovať si zásoby energie a peňazí pre neúspech a chyby.

Často je to veľmi ťažké zabezpečiť. Budete znášať chyby aj neúspech na ceste budovania a fungovania firmy, takže mať dobrú zásobu energie a kapitálu môže pomôcť zvládnuť tieto obdobia.

5. Nikdy sa nevzdať kontroly, kým sa produkt alebo služba predáva.

Niektoré firmy sa ľahko dostanú mimo kontrolu kvôli vysokému rastu. V takej situácii riskujete stratu podstaty a vízie vašej firmy, na ktorej ste stavali.

6. Nerobiť kompromisy na veľkých veciach, využiť kompromisy na všetko ostatné.

Vízia, cieľ, základné hodnoty... Flexibilita hodnôt má svoj účel a dôležitosť. Mnoho firiem neuspeje na trhu, pretože sa svojimi produktmi a službami nezameriavajú na potreby zákazníkov.

7. Zistiť možnosti, ako dosiahnuť svoje ciele s malým rozpočtom, potom znížiť toto číslo na polovicu.

Vaším cieľom je zostať nažive, kým nepremeníte svoju myšlienku, svoj nápad na úspech. Mrhanie rozpočtom neznamená nič iné ako rýchly koniec.

8. Je to maratón, nie šprint.

Budovanie firmy môžeme prirovnať k lezeniu na Mount Everest. Rozhodnutie, že to chcete urobiť znamená vybudovať systém pre dlhodobú cestu a zameranie sa na aj malé postupné kroky.

9. Starať sa o svoju rodinu, fyzické a psychické zdravie. Ak sa neusmievate alebo nesmejete pravidelne, znovu potrebujete nájsť rovnováhu.

Predstava, že cesta k úspechu je zanedbávanie rodinných vzťahov, zdravia a seba samého, je nesprávna. Ak dosiahnete rovnováhu medzi osobným a pracovným životom, budete vyrovnaná osobnosť, a to vás posunie tam, kam sa chcete dostať.

10. Zostaviť značku tak, ako by ste ju už mali vlastniť navždy.

Ak začnete a budujete firmu s vášňou a určeným cieľom, so zameraním dlhodobo uspokojovať potreby svojich zákazníkov, staviate oveľa hodnotnejšiu firmu. Tí, ktorí nemajú jasnú víziu budúcnosti a ich činnosť je zameraná krátkodobo, majú malú šancu uspieť. 

10x 0x