Mindfulness technika R.A.I.N

RAIN of self-compassion 4- kroková metóda RAIN na zvládanie nepríjemných pocitov

4- kroková metóda RAIN na zvládanie nepríjemných pocitov

V koučingu sa často stretávam s problémom „vnútorného kritika“ a keďže sa zaoberám technikami mindfulness, pomáham ľudom zvládať pocity nedostatočnosti a neistoty. Čo v týchto ťažkých a nepríjemných momentoch pomáha je súcit. Pod súcitom mám na mysli súcit k sebe – že sa o seba postaráme tak, ako by sme sa postarali o najlepšieho priateľa. /self-compassion /

Skratka RAIN bola prvýkrát vytvorená asi pred 20 rokmi Michele McDonaldovou – a je to jednoduchý a zapamätateľný nástroj na precvičovanie všímavosti.

1. R - RECOGNIZE – rozpoznať svoje pocity, emócie, že sa nám dejú, uvedomiť si ich.

2. A - ALLOW – dovoliť zážitku, byť takým, akým práve je, prijať tieto pocity. Nechať ich byť také, aké sú v danom momente. Toto láskavé dovolenie nám umožní byť viac v kontakte so sebou a nezostať v averzii.

3. I - INVESTIGATE – láskavo preskúmať, obrátiť svoju zvedavosť na daný zážitok. Jednoducho si položiť otázku „Čo sa mi to deje? Čo si žiada moju pozornosť? Ako tom pociťujem v tele?“

4. - NATURAL awareness - prirodzené uvedomenie neidentifikovať sa s nepríjemným pocitom, alebo myšlienkou. Naše JA nie je limitované dočasnými emóciami a v tom spočíva sloboda.

Túto 4 krokovú metódu môžete aplikovať pri meditácii v sede, alebo si prejsť jednotlivé kroky aj počas dňa, keď sa objavia nepríjemné pocity. Rada sa s Vami stretnem a poskytnem Vám bezplatnú 30 minútovú konzultáciu.

Zdroj: mindful.org

0x 0x