Viete, že poradami a stretnutiami s kolegami či obchodnými partnermi strávime približne tretinu pracovného života? Ako z nich vyťažiť maximum?
Prinášame vám pár tipov:
- Dodržiavajte čas. Dbajte na to, aby ste začínali a končili v dohodnutom čase (plus mínus 5 minút). Pokiaľ chcete naučiť ľudí chodiť načas, dohodnite sa na drobnom poplatku za meškanie (napríklad 1 euro). Verte nám, že si meškanie nabudúce rozmyslia.
- Držte sa témy stretnutia a eliminujte všetky zbytočnosti. Napríklad nepoužívajte zbytočne prezentácie, pretože strácate čas, kým ju spustíte. Využite všetok čas na tému stretnutia. Napríklad tému dovolenky si nechajte na obed.
- Účastníkmi stretnutia by mali byť iba nevyhnutní ľudia k danej agende. Nepozývajte na stretnutie ľudí, ktorí k danej téme nemajú čo povedať.
- Uistite sa, že účastníci dostanú okrem pozvánky aj agendu, aby sa mohli vopred pripraviť. Čím lepšie pripravení ľudia, tým rýchlejšie prejdete obsah agendy a môžete sa venovať téme viac do hĺbky.
- Podporujte otvorenú diskusiu a vyzývajte tých, ktorí sa do diskusie nezapájajú. Zaujímajte sa o názor každého účastníka, najmä ak sú k téme stretnutia nevyhnutní.
- Rozhodnutia, ktoré sú výsledkom stretnutia, by mali byť podporované každým účastníkom a zrealizované. V rámci diskusie si vymieňajte názory, ale keď padne konečné rozhodnutie, tak ho podporujte ako skupina.
- Robte si poznámky zo stretnutia, alebo tým niekoho poverte. Človek informácie filtruje a zapamätá si zo stretnutí iba minimum informácií.
- Nezabúdajte na zhrnutie dôležitých bodov agendy a výsledkov stretnutia. Keďže už viete, ako je to s našou pamäťou, tak zopakujte informácie, ktoré chcete aby si účastníci zapamätali.

5x
0x